Pages

Friday, April 12, 2013

Cinta Tak Di Restui, Kekasih Ini Nekad Bunuh Diri Tanpa Pakaian

Guangzhou, Mengikrarkan cinta sehidup semati, sepasang kekasih di China nekad bunuh diri, mati bersama-sama
. Dengan cara terjun dari jambatan tanpa mengenakan pakaian alias bogel.

Aksi mereka membuat heboh warga yang melintas di jalan Kota Guangzhou, Provinsi Guangdong, China. Keadaan jambatan seketika menjadi ramai. Para pengendara yang melintas banyak yang berhenti untuk menonton aksi sejoli tersebut. Jalanan pun menjadi tersekat.

Beberapa warga yang berhenti cuba mendekati untuk memujuk pasangan tersebut, agar menghentikan aksi bunuh diri. Namun sepasang kekasih itu kukuh menolak. Mereka berkoar, hubungan mereka tidak direstui orang tua dan mengisytiharkan cinta sejati mereka.

"Orang tua kami tidak setuju menyetujui hubungan kami. Itu sangat menyakitkan bagi kami. Padahal, kami sentiasa ingin bersama. Ini sebagai bukti kepada semua orang bahawa kami akan selalu bersama dalam situasi apapun," teriak mereka, saat dipujuk warga, seperti dipetik Orange. co.uk, 21 Februari 2013.

Mereka tidak menghiraukan ajakan warga. Suasana pun semakin tegang, apabila dua sejoli mulai cuba terjun dari jambatan setinggi 30 kaki atau 9 meter itu. Tak lama, polis tiba di lokasi untuk memujuk pasangan tersebut.

Beruntung, sepasang kekasih akhirnya lebur. Mereka menghentikan aksinya di tengah kerumunan para warga. "Kami terus memujuk. Evakuasi sempat terhambat kerana angin cukup kencang. Akhirnya mereka mahu. Kedua-duanya langsung diberi selimut kerana kesejukan,

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...