Pages

Wednesday, May 8, 2013

Biar Betul! Lelaki Maut Dibunuh Ayam Sabung

ayam2Acara menyabung ayam merupakan satu tradisi satu ketika dahulu.

Biarpun acara tersebut ditelan dek zaman, masih ada beberapa tempat lagi yang masih mengamalkan tradisi ini. Ia sebenarnya amat ditegah kerana kita melaga-lagakan haiwan sehingga mendatangkan kecederaan. Apa yang ingin dikongsikan di sini adalah tentang seorang lelaki yang maut dipercayai telah dibunuh ayam sabung ketika acara berlangsung. Bagaimana ia boleh terjadi?

ayam1

Seorang lelaki berusia 35 tahun telah meninggal dunia di hospital selepas ditikam di paha oleh ayam sabung jantan. Jose Ochoa mengalami luka pada kaki beliau dari pisau cukur tajam yang betarung di kejohanan sabung ayam. Ia adalah tidak dipastikan kematian beliau di sebabkan kehilangan darah atau mengalami jangkitan.

Encik Ochoa telah dimasukkan ke hospital di Earlimart, California, tidak lama selepas mengalami kecederaan. Tetapi doktor tidak dapat menyelamatkan dia.

Polis berkata, beliau adalah antara sekumpulan lelaki menghadiri pertarungan sabung ayam haram. Beliau parah ditikam di betis selepas polis menyerbu tempat petarungan.

Adalah dipercayai dia adalah pemilik salah satu ayam yang mengambil bahagian dalam pertarungan, dan telah cuba untuk mengambil ayamnya apabila polis tiba.

‘Saya tidak pernah melihat kejadian seperti ini , “kata Sarjan Martin King, seorang veteran 24 tahun dengan pasukan polis tempatan.

ayam2

ayam3

Polis menemui lima ayam mati di tempat kejadian dan percaya sebanyak $ 10,000 sedang diperjudikan kepada petarungan tesebut.

Pisau ditambah di bahagian kaki ayam jantan untuk membuat pertandingan lebih ganas.

Bulan lepas seorang lelaki di India telah terbunuh selepas pisau di kaki ayam sabung itu terkena kerongkong. Ayam itu dikatakan telah menyerang pemilik Singrai Soren apabila dia menolak kembali ke dalam gelanggang selepas berkali-kali cuba untuk melarikan diri.

Ayam tersebut mengelar lehernya dengan pisau cukur beliau telah dipasangkan di kakinya.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...