Pages

Tuesday, September 4, 2012

Budak maut kepala tertusuk buluh penyinai

image (3)

JOHOR BAHRU – Seorang kanak-kanak lelaki meninggal dunia selepas tiga hari bertarung nyawa akibat kecederaan parah di kepala kerana tertusuk buluh penyidai pakaian yang terjatuh dari tingkat 12, Blok C, Flat Sri Tanjung, Taman Kempas Permai dalam kejadian 10.30 malam, Ahad lalu…..

Mangsa, Muhammad Alias Che Samad, 4, menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 11 pagi semalam di Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU), Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini.

Menurut bapa mangsa, Che Samad Che Omar, 51, ketika kejadian, dia bersama anak bongsunya itu sedang berjalan ke kawasan tempat letak motosikal yang berada di tingkat bawah bangunan 17 tingkat berkenaan sebelum sebatang buluh terjatuh terkena kepala anaknya.

“Alias berjalan di hadapan manakala saya berada satu meter di belakangnya. Tiba-tiba sebatang buluh sepanjang 1.7 meter terjatuh lalu tertusuk di kepalanya sedalam kira-kira dua inci menyebabkan anak saya terus pengsan dalam keadaan berlumuran darah.

“Dalam keadaan panik, saya terus mendakap Alias yang rebah. Tanpa berfikir panjang saya terus menghantarnya ke HSA menaiki motosikal dengan bantuan jiran,” katanya ketika ditemui di wad PICU HSA, di sini, semalam.

Che Samad berkata, Alias dibedah pada hari yang sama, namun hasil pemeriksaan doktor mendapati harapan untuk anak lelakinya itu hidup adalah tipis.

“Saya reda apabila doktor memaklumkan harapan untuk satu-satunya anak lelaki saya itu selamat hanya 50-50. Namun saya dan isteri tidak berhenti-henti berdoa agar Alias mampu pulih seperti sediakala,” katanya yang turut mempunyai tiga anak perempuan berumur 10, 8, dan 6 tahun.

Menurutnya, sebelum Alias menghembuskan nafas terakhir, doktor juga memaklumkan bahawa bahagian otak anaknya gagal berfungsi akibat kecederaan itu.

Sementara itu, ibu mangsa, Halimah Zakaria, 32, yang masih terkejut dengan kematian anaknya enggan mengulas lanjut.

Che Samad yang menyewa di flat berkenaan sejak enam tahun lalu mengesyaki ada individu yang bertindak membaling objek berkenaan hingga menyebabkan kematian anaknya berdasarkan jarak objek itu terjatuh dengan kawasan parkir motosikal.

Berikutan kejadian itu, Che Samad membuat laporan polis di Balai Polis Johor Bahru Central, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Ruslan Hassan mengesahkan kejadian terbabit dan memaklumkan pihak polis akan menjalankan siasatan lanjut.

Jenazah Muhammad Alias dikebumikan di Tanah Perkuburan Bukit Alif,

Sumber : Sinar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...