Pages

Friday, September 27, 2013

Tan Sri Azizan Meninggal Dunia, Selamat Dikebumi

994605_638632762835357_1214873788_n1ALOR SETAR – Bekas Menteri Besar Kedah, Tan Seri Azizan Abdul Razak meninggal dunia di

Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Bahiyah (HSB),  jam 11.15 pagi tadi.

Perkara itu disahkan oleh Menteri Besar, Datuk Muhkriz Mahathir.

Ketika itu Mukhriz berucap pada majlis perasmian mesyuarat agung Persatuan Peladang Kawasan (PPK), di sini.

Semalam, Azizan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Limau dilaporkan dalam keadaan kritikal, selepas mengalami komplikasi jantung yang serius dipercayai akibat jangkitan kuman.

Azizan, 69, yang bergantung sepenuhnya kepada mesin bantuan pernafasan sejak seminggu lalu, dikatakan pengsan selepas serangan jantung pertama kira-kira jam 3 pagi semalam dan kini dipantau rapi oleh doktor.

Isterinya, Puan Seri Faezah Sheikh Hamzah, mengakui kesihatan Azizan semakin tidak stabil sejak seminggu lalu sehingga memaksanya bergantung kepada mesin bantuan pernafasan.

Pada 9 Mei lalu, Azizan menjalani pembedahan di Hospital Pulau Pinang (HPP) bagi memotong kedua-dua belah kakinya akibat jangkitan diabetes selepas dipindahkan dari Kedah Medical Centre (KMC), di sini.
Beliau yang mempertahankan kedudukan sebagai ADUN dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu menerima rawatan lebih tiga bulan di HPP, sebelum dipindahkan ke HSB mulai 13 Ogos lalu.

Sementara itu, Mukhriz hadir ke HSB pada kira-kira jam 11.50 pagi bagi melawat jenayah Azizan.

IMG-20130926-WA002

DALAM pada itu, jenazah Allahyarham selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Muasassah Darul Ulum, Pokok Sena dekat sini kira-kira 5.30 petang.

Jenazah Azizan yang dibawa dari Masjid Nurul Ihsan, Jalan Langgar dekat sini tiba di tanah perkuburan itu pada pukul 4.50.

Antara yang hadir mengiringi jenazah di tanah perkuburan itu ialah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...