Pages

Saturday, March 30, 2013

Kejam..!!.Gambar-Gambar Pembunuhan 47 Muslim Syria oleh Bashar Assad

Gambar yang menunjukkan 47 jenazah Muslimah dan anak-anak telah disebarkan di internet,
lapor Akbar La Repubblica.47 jenazah tersebut merupakan korban keganasan dari kumpulan militan Alawite geng Assad yang terbaring di lantai sebuah bilik. Sebahagian dari mereka ditembak dengan senapang dari jarak dekat dan yang lain dengan kejam didera terlebih dahulu. Namun tidak ada jejak darah meraka ni.

Jenazah-jenazah ini telah dikumpulkan di antara runtuhan penempatan Karm al-Zaitoun dan al-Adwiya di Homs. Pihak pembangkang mengedarkan video ini di Youtube sebagai bukti terkini dari kekejaman tidak berperikemanusiaan orang-orang musyrik Syria.

Di antara mangsa adalah 20 perempuan, 25 anak dan hanya dua orang lelaki dewasa. Seperti dikatakan pihak pembangkang, orang-orang bersenjata Alawite tiba di bandar untuk menyelesaikan pembunuhan yang bermula oleh tank-tank tentera rejim.

Mereka datang untuk membunuh, mencederakan, mengugut dan membuat Muslim meninggalkan Karm al-Zeitoun. La Repubblica mengatakan bahawa pembunuhan itu diatur secara tepat dengan alasan agama. Mangsa-mangsa adalah Muslim dan para pertanda adalah geng bersenjata dari sekte Syiah, Alawite.sumber- La Repubblica-




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...