Pages

Thursday, July 18, 2013

Buaian Paling Mengerikan di Dunia..

2013-07-17_203702Saat masih kanak-kanak, pastinya anda sudah pernahmerasakan bermain buaian. Sebuah tempat pelancongan di Ecuador menyediakan  buaian yang lebih menarik bagi anda yang telah dewasa.

Merasakan tenangnya berayun di hujung dunia dapatanda temui di pergunungan Ecuador. Anda benar-benar akan mengayunkan diri menggunakan sebuah papan diatas tebing yang sangat dalam. Sungguh luar biasa!Tenangkan sekaligus memberi pengalaman yang tidak dapat dilupakan.
Pengalaman ini dapat anda nikmati setelah menempuhperjalanan pendakian ke Bellavista, Ecuador. Di bahagian kemuncaknya, anda akan mendapat La Casadel arbol alias sebuah rumah pokok. Sesuai  dengan namanya, rumah ini memang tidak mempunyai saiz yang cukup besar namun tetap nyaman. Dibinamenggunakan papan-papan kayu, rumah ini berdirikukuh di atas sebuah batang pokok. Dari sini andadapat menyaksikan pemandangan indah berupa tebing dan pokok rimbun di bawah naungan birunyalangit, seperti disiarkan AmusingPlanet.
Tak cukup menikmati pemandangan indah ini, anda boleh mendudki sebuah rumah sederhana dan tetap dengan pengalaman yang menakjubkan. Adalah sebuah buaian yang tergantung di atas pokokdengan seutas tali tanpa alat keselamatan sedikit pun. Di bawahnya, sebuah gaung siap menangkap anda jika terjatuh.

Memang menyeramkan , namun beberapa pelancong berlumba untuk menguji adrenalin merekamelalui permainan ini. Senang saja mereka mengabadikan pengalaman mendebarkannya di duniamaya, dari sinilah kemudian semakin banyak pelancong ingin mencubanya.



Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...