Pages

Wednesday, July 17, 2013

Ayah kreatif buat kolam renang dalam van

article-2172647-14084836000005DC-756_634x429 Di China seorang ayah memiliki idea  untuk menyegarkan tubuh di kala cuaca panas menyerang.

Alih-alih mengajak keluarganya pergi ke kolam renang umum, ia justru menciptakan kolam renang sendiri. Dan hebatnya, kolam renang itu dibuat di dalam van.
Seperti yang dilansir oleh Daily Mail, Jumaat (12/07/2012), Zhou Yuhang patut bangga kerana memiliki ayah yang sangat kreatif. Pasalnya di tengah panasnya cuaca di siang hari, ia tidak perlu lagi berdesakan ke kolam renang umum kerana ayahnya telah menukar bahagian belakang  van-nya menjadi sebuah kolam renang peribadi.
Untuk membuat kolam renang tersebut, ayah dari kanak-kanak berusia 6 tahun tersebut dengan cerdik melepas seluruh kerusi di bahagian belakang van dan melapisnya dengan plastik sebelum akhirnya mengisi kolam tersebut dengan air.
Tidak hanya itu, sang ayah juga melengkapi kolamnya dengan berbagai macam mainan dan perlengkapan renang lainnya, seperti ban hingga pelampung. Makanya tidak hairan jika Zhou terlihat sangat senang berendam di kolam renang mobil tersebut.
Di China sendiri, cuaca panas mulai mempengaruhi pola hidup masyarakatnya. Pejabat berita setempat melaporkan bahawa cuaca panas menyebabkan peningkatan jumlah penjualan ais krim.


Kreatif, ayah Zhou Yuhang membuat kolam renang ini di bagian belakang van.


Sang ayah juga melengkapi kolam renang dengan mainan dan peralatan renang lainnya.


Kanak-kanak 6 tahun ini terlihat sangat menikmati berendam di kolam tersebut.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...