Pages

Sunday, June 16, 2013

Betulke Bunga Mekar Bila Mendengar AZAN?

Pernahkan anda mengalami suatu saat yang jarang berlaku apabila laungan azan benar-benar menyentuh anda?
Kata-kata pangilan "Solah" bergema di dalam hati anda, ia seakan timbul seram sejuk pada kulit anda.

Itulah keindahan azan, supaya kamu menitiskan air mata cinta dan takut kepada Allah (swt). Selalunya, terutamanya bagi mereka yang tinggal di negara-negara majoriti Islam, azan menjadi sesuatu yang diambil ringan. Anda boleh mendengar panggilan untuk solat serta respon tanpa benar-benar menyedarinya.

Sungguh menakjubkan didapati bahawa bukan hanya kita iaitu manusia mendengar kepada azan! Tidak seperti kebanyakan orang Islam yang tidak bertindak balas terhadap azan itu dengan melakukan Solah, flora dan fauna tidak berpaling kepada pencipta-Nya, mereka bertindak balas dengan cara mereka sendiri. 

Mari berkongsi video ini (di bawah) "bunga azan", ia mengingatkan kepada kita bahawa seluruh alam semesta, walaupun pokok-pokok dan haiwan, mengagungkan Allah (swt) ... "SubhaanAllah! 

Semoga Allah (swt) membantu kita dan membimbing kita untuk meningkatkan amalan kita dan kembali kepada-Nya sebagai hamba yang merendah diri. Ameen.

Fenomena mengagumkan yang terjadi di Azerbaijan ini (juga terdapat di Turki) telah mendapat perhatian dari media Barat (Stesen televisyen CNN).

Saksikan bagaimana bunga-bunga ini bertindak balas sebagai panggilan untuk solat 


Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...