Pages

Saturday, May 18, 2013

Video Ular Boleh Terbang

Kebiasaannya Ular boleh terbang yang seumpama ini di kaitkan dengan mitosseperti naga kerana ianya boleh terbang bukan?
daripada pengamatanSilenceBlogz sendiri. Ular boleh terbang ini hakikatnya tidaklah terbang seperti mana yang di perkatakan kerana ianya tidak mempunyai sayap di mana-mana anggota badannya mahupun di bahagian kepala.
Jika di lihat ianya memang seakan-akan terbang mulanya, akan tetapi bila diamati ular ini sebenarnya terbang menggunakan teknik loncatan serta pusaran menggunakan badan serta ekornya sendiri.

Lazimnya habitat ular terbang terdapat di Asia Selatan dan Asia Tenggara termasuk Indonesia, dan juga Malaysia. Maka jika anda berada di hutan sperti di kawasan habitatnya maka behati-hatilah mungkin ada yang singgah di bahu anda
Kebanyakkan Ulah boleh terbang ini membesar dan boleh mencapai kepanjangan 1.2 meter. Ketika ingin melompat atau terbang Ular ini menegangkan otot-otot rusuk, mengikuti bentuk naturalnya, dan kemudian menegangkan kepala mereka. Ekornya pula menghentak atau memecut untuk mempercepat lompatannya.
Tubuhnya yang elastis membuatnya mampu memanjat pokok atau tempat tinggi untuk melompat. Haiwan ini lebih suka berada di pokok daripada di atas tanah. Ular ini memburu mangsanya dari udara, menerkam haiwan-haiwan kecil lain dengan rahangnya yang kuat.Saksikan Video Ular Boleh Terbang di Bawah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...