Pages

Saturday, May 4, 2013

Kantung zakar gergasi dibedah

307338-wesley-warren-jrBerat badan seorang lelaki berkurangan sebanyak 59 kilogram selepas menjalani pembedahan membuang kantung zakar yang besar.

7189530-1-4Wesley Warren Jr menarik perhatian antarabangsa tahun lalu kerana keadaan yang menimpanya yang menyebabkan kehidupan hariannya menjadi satu mimpi ngeri.

Bagaimanapun, dia kini menjalani pemulihan selepas sepasukan pakar bedah di California menghabiskan masa hampir 13 jam untuk membedahnya secara percuma.

“Dia kini seolah-olah lelaki baru,” kata Dr Joel Gelman, Ketua Pembedahan Pembentukan Semula Urologi di Universiti California, Irvine.

Pada 8 April lalu, Gelman dan tiga pakar bedah lain membedah kantung zakar Warren untuk membuang ketumbuhan yang terdiri daripada kulit dan otot, menurut Review Journal Las Vegas.

Masalah yang menimpa Warren itu yang dikenali sebagai scrotal lymphedema membesar sehingga seberat 59 kilogram dalam masa kurang dua tahun, Warren yang menghadapi masalah darah tinggi dan semput, sebelum ini menyuarakan kebimbangan akan mati ketika dibedah.

Warren dimasukkan ke hospital selama dua minggu dengan satu minggu di dalam unit rawatan rapi.

Pusat perubatan itu memberitahu jurnal berkenaan, pesakit itu kini mampu bangun, berjalan dan memulakan terapi fizikal, seminggu selepas pembedahan itu.

Warren kini menjalani pemulihan di sebuah rumah berhampiran hospital berkenaan. Tetapi tidak dapat dipastikan sehingga bila dia perlu berada di California.

“Banyak pemeriksaan susulan perlu dilakukan,” kata Jelman.

Dengan kantung sebesar sebiji tembikai di celah kakinya, dia pernah muncul dalam rancangan Howard Stern dan Comedy Central sekali gus menjadikannya selebriti tempatan di bandar kediamannya.

Firecracker Films, syarikat di sebalik rancangan 'Big Fat Gypsy Weddings' menandatangani konrak untuk menghasilkan satu dokumentari mengenainya, termasuk proses pembedahan itu. Dan dia juga merakamkan satu babak untuk TLC.

Dia terpaksa memakai pakaian lengkap dengan penutup kepala pada kakinya apabila berjalan di tempat awam bagi melindungi kantung zakarnya yang besar.

Kemaluannya terletak jauh ke dalam kantung itu sehingga air kencing membasahi tubuhnya apabila setiap kali membuang air kecil.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...