Pages

Thursday, April 11, 2013

WoW..!!.Ini Dia Telur Luar Biasa

aneh-ajaib-telur-di-dalam-telurJohnFellows, 68, terkejut apabila Telur yang dia pecahkan untuk membuat telur rebus ternyata mengandungi telur. Ya, ada telur di dalam telur.

Telur di dalam telur itu berukuran kecil
Ajaib, luar biasa, "kata Fellows, datuk dari empat cucu yang tingggal di Weymouth, Dorset, United Kingdom. "Ketika itu aku lagi ingin membuattelur rebus untuk sarapan, telur itu memang kelihatan lebih besar, ternyata begitu dipecahkan ada telur di dalam telur."
Menurut Fellows ini kejadian yang sangat jarang ditemui. Dia baru melihat untuk pertama kalinya.Fellows mengatakan akan menyimpan telur itu selamanya dan akan menjadi "warisan" buat keturunannya.

Robert Newbery, ketua penasihat Persatuan Petani Nasional Inggeris mengatakan ada telur di dalam telur adalah fenomena alam. Telur itu juga selamat untuk dimakan. "Aku pernah mendengar hal ini, ini memang kejadian luar biasa," katanya. Menurut Newbery, yang banyak terjadi bukan ada double cengkerang atau telur di dalam telur tapi ada dua kuning telur di dalam satu cengkerang. "Kalau dua kuning telur di dalam satu cengkerang cukup sering terjadi," ujarNewbery.
Douglas Russell, kakitangan dari Museum Sejarah Alam, mengatakan bahawa kejadian ini adalah'ovum in ovo '. Fenomena langka ini telah menarik perhatian para penyelidik dan ahli akademik selama beratus-ratus tahun terakhir. "Ada beberapateori, satu di antaranya, faktor peristaltik yang terganggu," ujarnya

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...