Pages

Wednesday, April 10, 2013

Alahan rumput, anjing ini pakai kasut

alahanBagaimana jadinya jika peliharaan anda yang suka bermain di halaman menghidapi alahan rumput? Itulah yang dialami seekor anjing di Berkshire, England, sehingga harus mengenakan kasut khusus.

Pasangan Vicki dan Glyn Painter telah menghabiskan banyak wang untuk menyembuhkan alahan Millie. Anjing berusia 11 tahun itu mengalami bengkak menyakitkan ketika kakinya memijak rumput. Namun kini keadaannya semakin baik  sejak Millie mengenakan kasut khusus di keempat kakinya.
"Pertama kali mengenakan kasut, dia hanya menatapnya," ucap Vicki. "Dia terus menendangkan kakinya ke belakang ketika berjalan. Tapi sekarang tak mahu keluar rumah tanpa kasutnya."
"Kasut itu memberi perbezaan sangat besar. Alahannya menyerang sepanjang tahun. Bahkan mata dan telinganya juga infeksi," lanjut Vicki.
Millie menderita banyak alahan, termasuk tidak tahan gandum, kacang soya, beras dan gluten. Selain itu juga reaksi tubuhnya buruk terhadap kucing, tungau debu dan debunga. Telapak kakinya juga terlalu lembut untuk berjalan di jalan kerikil tapi kasut itu kini membuatnya boleh berlari

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...