Pages

Tuesday, July 9, 2013

Mahasiswa Wanita Di China Di Larang Menggunakan Bra Ketika Peperiksaan Di Jalankan

2814f56347fa4c44a3de4849bbe88f98Peraturan-peraturan keselamatan baru di Wilayah Jilin melarang pelajar perempuan untuk memakai pakaian dalam bra

selama ujian masuk perguruan tinggi nasional pada tanggal 7 dan 8.

Peraturan mengharuskan para siswi senior yang mengambil "gaokao" untuk mengikuti ujian tanpa bra dan ikat pinggang, serta memakai selipar plastik untuk mengelakkan penggera pada peralatan pengesanan logam. Mereka yang memakai tampalan logam atau implan diperlukan surat doktor.
Menurut Beijing News, netizens mengkritik pemeriksaan keselamatan yang terlalu keras, dan beberapa pelajar tidak senang diperlakukan seperti "barang."
Seorang peserta ujian mengatakan kepada sebuah surat khabar, "Saya merasa kami seperti kumpulan haiwan, yang bersedia untuk dipasarkan."
Hampir 10 juta pelajar nasional bersaing untuk memperebutkan kurang dari 7 juta tempat yang tersedia di sejumlah perguruan tinggi.
Peraturan baru ini bertujuan untuk mencegah kecurangan. Lebih daripada 4,000 peranti telah disita semasa kempen anti-penipuan di Jilin.
Tekanan boleh menyebabkan gangguan dan bunuh diri saat pemilihan masuk perguruan tinggi yang juga telah mendorong banyaknya penipuan.

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...