Pages

Tuesday, June 11, 2013

Ragam Aneh Manusia

311612_414599051911082_280307481_nManusia pelbagai ragam dan kadangkala pelik. Ada ketikanya manusia melakukan perkara atau aksi yang tidak boleh diterima akal. Tapi ..

itulah lumrah manusia yang mempunyai pelbagai watak, sifat, perangai, kehendak dan berbagai lagi kerana kita mempunyai akal fikiran yang mampu berfikir untuk bertindak tidak kira ianya positif atau negatif.

Kita lihat 10 aksi berikut yang unik, pelik dan...anda tafsirkanlah sendiri....

Biasanya binatang didalam kandang dan menjadi bahan tontonan, tetapi di Taman Negara Tanzania ini...sebaliknya pulak yang berlaku.

Kaedah yang pelik digunakan oleh seorang guru untuk mengelak daripada pelajarnya meniru dalam peperiksaan.

Perlu ke perbuatan ini dilakukan?

Semakin tua...otak anda semakin lemah dan tidak mampu berfikir dengan waras. Tidak hairan jika semakin tua anda semakin nyanyuk dan kembali berfikiran seperti kanak-kanak.

Tidak termampu di ungkap dengan kata-kata.....hanya ketawa

Wow! Ini aksi yang sungguh mengujakan....'human tower'

Bukankah lebih selamat dan selesa jika tidur di dalam lori tu?

Ini bukan akibat banjir tetapi saja dilakukan...mahukan kelainan katanya. Kalau terkentut memang tidak boleh bohong...hehe

Ini aksi yang tidak boleh diterima...Ianya adalah denda kepada murid yang melakukan kesalahan. Kejam! Kalau di sini, pasti guru tu mati kena belasah kot...tapi ini berlaku di India.

Jangan ada yang tiru idea ni pulak....

Relaks Minda anda....Sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran, berfikirlah dulu sebelum melakukan sesuatu perkara samaada baik atu buruk tindakan anda itu. Semoga anda tidak tergolong dalam golongan manusia yang pelik!

Sumber

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...