Pages

Thursday, May 16, 2013

Kejam: Kerana Parking Lelaki Mati Diseret Oleh Van Pihak Polis

 Kerana kesalahan lalu lintas dengan parking di tempat yang tak sepatutnya seorang lelaki mati selepas diseret menggunakan van oleh pihak polis yang berang dengan tindakannya.
.



Akibat daripada perlakuan kejam oleh 8 orang anggota polis yang bertindak kejam itu, satu pasukan penyiasat dilantik setelah video rakaman kejadian lelaki diseret menggunakan van polis itu berjaya dirakam curi oleh seorang saksi..

Kejadian yang berlaku di Johannessburg itu membangkitkan kemarahan penduduk yang mengetahui tentang insiden pembunuhan sadis tersebut...

Menurut sumber berita semalam, pemandu teksi bernama Mido Macia, 27 tahun, dilaporkan melanggar lalu lintas kerana cuba meletakkan kenderaan miliknya di tempat yang tidak dibenarkan..

Macia dikatakan melawan anggota polis yang cuba menghalangnya untuk parking di kawasan tersebut sebelum dia ditangkap, diikat dan terus diseret oleh seorang anggota polis menggunakan van sambil diperhatikan oleh anggota polis yang lain..Dia dibawa sel tahanan selepas diseret sebelum mati 2 jam kemudian..

Presiden Jacob Zuma menyatakan kekesalan berikutan insiden itu dan tiada tolak-ansur akan dilakukan untuk mensabitkan kesalahan atas anggota polis yang melakukan pembunuhan kejamdan sadis itu lapor media..TheSunUk..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...