Pages

Monday, May 13, 2013

Inilah Selebriti dunia paling boros

lindsay_lohan300-225x300Kaum hawa memang terkenal paling senang menghabiskan wang untuk belanja.

Tidak pernah ada kata cukup untuk koleksi kasut, beg, atau pakaian model terbaru. Biasanya mereka baru akan berhenti ketika sedar wang mereka telah habis. Nah, lantas bagaimana dengan selebritii dunia yang sepertinya tidak pernah kehabisan wang? Tentunya mereka rela merogoh kocek untuk membeli barang-barang impian mereka. Ini dia para selebritis dunia yang dikenal paling gemar belanja!

1. Katie Holmes


Isteri cantik dari aktor  Tom Cruise ini terkenal gemar menghabiskan wangnya untuk beg, kasut, dan baju-baju mahal. Namun yang menarik, Katie justru shopaholic yang membelanjakan wangnya untuk sang anak, Surie Cruise. Sepertinya Katie memang gemar mendandani putrinya dengan berbagai barangan mahal seperti bermain boneka. Dalam usia 4 tahun, kini isi almari pakaian Suri diperkirakan telah mencapai 3 juta dolar!

2. Britney Spears


Britney pernah mengakui terang-terangan bahawa berbelanja membantunya menghilangkan depresi yang sempat dideritanya. Ia pernah terlibat masalah dengan mantan suaminya hingga nekad membotak rambutnya dan naik berat badan sebanyak puluhan kilo saat itu. Ketika stress melandanya, ia langsung melenggang masuk ke kedai dan membeli 7 pasang kasut Gucci sekaligus. Brand lain yang ia sukai diantaranya Bebe, Armani Exchange, dan Rampagne.

3. Victoria Beckham


Satu lagi wanita yang terkenal gemar belanja mahal, iaitu Victoria Beckham. Isteri pemain bola tampan dan berbakat David Beckham ini memang dikenal memiliki gaya berpakaian kelas atas bergaya elegan dan anggun. Ia dikhabarkan menghabiskan sekitar $150 ribu per tahun hanya untuk mengisi almari pakaiannya. Salah satu hobi mahalnya adalah mengoleksi beg Birkin keluaran Hermes yang terbuat dari kulit buaya. Untuk satu begsaja, Victoria biasa mengeluarkan sekitar $9000! Tak hanya beg, tapi kasut dan jaket adalah benda kesayangan Victoria yang wajib di beli setiap ada keluaran terbaru.

4. Paris Hilton


Siapa tak kenal gadis kaya si putri pengusaha ini? Ia terkenal akan hidupnya yang glamour dan tukang berpesta. Selain itu, ia juga gemar sekali berbelanja dan pernah menyampaikan pada media bahawa adalah sebuah pantangan baginya menggunakan baju yang sama dua kali. Jadi bayangkan seberapa besar almari Hilton dan berapa banyak wang yang harus ia keluarkan untuk membeli pakaian tersebut.

5. Lindsay Lohan


Gadis 22 tahun ini terkenal banyak membuat masalah daripada kualiti aktingnya. Ia sempat masuk penjara antara lain kerana obat-obatan terlarang, alkohol, dan kelakuan menyimpang ketika memandu. Satu lagi masalah dalam hidupnya yang (untungnya) tidak perlu membuatnya berurusan dengan polis adalah berbelanja. Ia mencintai belanja lebih dari apapun pada hidupnya! Ia pernah diberitakan menghabiskan wang sebesar $20.000 hanya dalam waktu 2 minit saja di sebuah kedai di Hollywood

Sumber

1 comment:

  1. kalau ada duit.. bayangkan mereka2 ni jenis tak berduit maka tak boleh jugak berbelanja besar, kan?? asalkan dorang mampu, lantak kau la kan. kekekeke

    Terbaik >>CICAK YANG PANDAI CARI TOILET UNTUK BERAK
    Hot >>Awas!Ada Peniaga guna semula lidi sate
    Terkini >>Jom Keluar dari Tipikal Samsung & Cuba Nokia Asha310
    Harus Baca >>Awas Dengan Amoi Cina Di Aeon Kepong Yang Minta RM5
    Info >>Untuk Kpopers

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...