Pages

Thursday, January 26, 2012

Hari ini dan semalam

Semalam ada pasar malam 
jadi Syam tak masak 
balik kerja terus je gi pasar malam
hajat di hatinya nak beli laksam 
Laksam kat pasar malam tu memang sedap
tersangat la sedap
tapi tak de
kata orang yang jual laksam tu raya Cina
jadi dia tak buat laksam
tapi kan ..
kat johor niii.. 
orang cina ke yang makan laksam ?..
Sebab tak de laksam.. 
syam beli nasi kerabu ayam bakar untuk aku
Ha  camni la nasi kerabunya
nasi kerabu ayam bakar..
telo masin..
Tapi Syam tak makan nasi kerabu 
die pulak makan mi goreng
Camni la mi goreng yang Syam makan malam tadi
Dan malamnya pulakkk
anak perempuan bawak balik tomyam
sebab dah kenyang makan nasi kerabu
simpan je la tomyam tu buat makan pagi tadi
Pagi tadi pulak 
anak perempuan goreng cekodok untuk sarapan pagi
Untuk makan tengaharinya pulakkk
Syam masak Sup ayam
buatkan air susu
buat air teh
untuk minum pagi
jadiii...
Pukul 4.30 pagi syam da bangun
da siap semuanya
baru la bersiap untuk gi keja pulak

2 comments:

  1. Enak sekali tu makanannya..yummyy..yummmyy..

    ReplyDelete
  2. Aduiii petang-petang cam ni lapar lah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...